JESTEŚMY NA YOUTUBE.COM

miniatury


ARTINTERFERENCE | interferencje-przenikanie
obrazy | performance | instalacje | wideoklipy
17 - 30 maja 2013 r. | GALERIA 022
DOM ARTYSTY PLASTYKA | MAZOWIECKA 11A | WARSZAWA
wernisaż: 17 maja 2013, godz. 19:00


komisarz projektu: Alina Dorada-Krawczyk i Wanda Badowska-Twarowska

Uczestnicy projektu:

Wanda Badowska-Twarowska
Aleksander Chochłow
Alina Dorada-Krawczyk
Edyta Dzierż
Filip Jędruch
Wojciech Kowalczyk
Jacek Maślankiewicz
Danuta Nawrocka

Nowatorski Ruch Artystyczny ARTINTERFERENCE kreuje twórców na całym świecie. Proces tworzenia leży u podstaw fizyki i jej praw. Twórcza działalność trzech artystów, przedstawicieli z Polski: Aliny Dorada-Krawczyk, Wandy Badowskiej-Twarowskiej i Aleksandra Chochłowa wpisała się dawno w profesjonalność europejską. Początkowo w małym składzie, realizowali od dawna swoje nowe projekty czy wystawy pod tym właśnie tytułem.
Rozszerzając program, zwiększyli liczebność artystów prezentujących profil wiodącej myśli. Jako Artystyczny Ruch rozszerzają działalność zapraszając artystów z całego świata, nie ograniczają również formy wypowiedzi. Honorując wszelkie bogactwo myśli i czynu preferują najnowsze działania zawarte w znakach, gestach, przedmiotach czy obrazach w zależności od bogactwa jakie twórczo wnosi każdy z artystów. Projekty w dowolnej formie mają myśl przewodnią "niepowtarzalność" co można zaobserwować w rożnych wersjach min. multimedialnej, na portalach internetowych gdzie budzą duże zainteresowanie koneserów, świata sztuki ale też "cywilnych" smakoszy sztuki.

Wystawy odnotowywane min. na art-on-google.com/, www.suuartmagazine.com,rossellodamiano.ning.com i innych.

Zdarza się, że wynikiem takich wirtualnych działań są wystawy w konkretnych miejscach. Grupa bynajmniej nie ogranicza się do małej liczebności. Jest to działanie otwarte, co widać w doborze zaproszonych gości, świetnych artystów, którzy swoją sztuką, doskonale wpisują się w założenia Artinterference.
Tu właśnie znajdują pole do inicjacji swoich idei, poszukiwań, zmian czy eksperymentów. Model funkcjonowania, obok tradycyjnego malarstwa poprzez abstrakcyjne czy figuratywne kompozycje, prowokuje do "nowego", realizując wideo, aranżacje, pokazy autorskie czy performance itp. Toteż artyści skupieni wokół Artinterference występują tu jako rozpoznawalne mocne osobowości w powiązaniu z zakłóconą rzeczywistością w nierzeczywistym świecie, sięgając do artystycznej anarchii kanonicznego języka. Podążając za radykalizacją zjawisk na polu sztuki akcji, performance, instalacji itp. tworzą duże PROJEKTY jako dzieło cząstkowe ale w zbiorze powstających pomysłów całego przebiegu pracy twórczej, całego projektu na miarę współczesnych oczekiwań i współczesnego niepokoju: "ŻYWIOŁ" i piękna "POCZĄTEK" indywidualnie ale w zbiorze Artinterference.

Ważną rolę w animowaniu życia artystycznego stanowią tu członkowie grupy, przewodząc min. nowej formule ARTINTERFERANCE w Polsce jak też reprezentują idee międzynarodowego ruchu o tej samej nazwie z obiecującą rekomendacją na przyszłość. Wpływ technologii cyfrowej transformacji działań, takich jak malarstwo, rysunek i rzeźba w tym nowe formy, np. net art, cyfrowe sztuki instalacji, i wirtualnej rzeczywistości, stały się powszechnymi praktykami w sztuce przyszłości. INTERFERENCE to świat zawierający wszystkie wątki w czasie i globalnej rzeczywistości. Nieustannie realizując swój zapis w uporządkowany sposób, będąc przedmiotem sztuki, odnajduje się jako istota indywidualnej kreacji w masie dziwnych zjawisk i dużej biegunowości. Jako współcześni artyści jesteśmy częścią tej kreacji, procesu nieustannych zmian w historii kultury. Różne osobowości przyczyniły się do procesów nowatorskich zdarzeń. Jawimy się tu w roli twórców potencjalnych zmian i jako prekursorzy tolerancyjnej linii zatłoczonego świata, rozwijamy procesy sięgając "po nowe", inne. Jako odmienna formacja na świecie stworzyliśmy nie istniejącą jeszcze linię zależności samego czynu tworzenia z niezależną formą wypowiedzi, używając różnych nośników cywilizacji. Zmieniamy również kreację, wzajemnie napędzając mechanizmy twórcze, nie ingerujemy w najdelikatniejszą materię woli umysłu, gestu czy samej treści przekazu. Na świecie Ruch Interferencji odnotowany został w muzyce, tańcu czy słowie pisanym a przede wszystkim u źródła dawno zdefiniowany w fizyce. My odkrywamy to w sztukach pięknych, manualno wizualnych, na polu pełnego profesjonalizmu min. malarskiego. Zajmujemy czołowe miejsce w tworzącym się procesie interferencji, ruchu jako centrum jednorodności, pokrywających się form, uzupełnień z ewenementem skrajnych postaw i filozofii twórczych na miarę XXI wieku.

Wprowadzony przez nas termin INTERFERENCE dotyczy różnych stylów, technik i środków. Najpełniej definiuje się jako Ruch artystyczny: wszystko w jednym, jedno we wszystkim ale w niepowtarzalnym geście nakładających się znaków , symboli czy też akustyki koloru, z finałem artystycznej biegunowości.
A zatem sztuka dla nas jako całość, ze swoją nieustanną zmiennością, innością, tworzy globalizm czynu. Rozpoznawalne działania jednego autora tworzą zestaw, składową wspólnoty, idei z całym bagażem historii. Prowokując powstanie Międzynarodowego Ruchu Artystycznego INTERFERANCE zachęcamy do współpracy wszystkie dziedziny sztuki z filmem, muzyką czy tańcem jednocześnie. Głównie jako artyści malarze realizujemy swój twórczy program w trzyosobowym składzie doświadczonych indywidualności: Wanda Badowska-Twarowska, Aleksandr Chochłow, Alina Dorada-Krawczyk. Jesteśmy otwarci na różne sygnały, ruchy środowisk nawet skrajnie odmiennych, traktując to jako wzbogacanie nakładających się fal: zmysłu, słuchu, dźwięku, różnorodnych doznań.

Abstrakcja inspirowana europejskim modernizmem nacechowana, stosowanie do dużych formatów i wielkich, przenikających kolorowych płaszczyzn jest typowym przykładem interferencji w sztuce z założenia, idei jak też w samym procesie twórczym. Dlatego obrazy grupy, którą reprezentuję mają wiele wspólnych cech abstrakcji z przenikaną dosłownością ruchu, znaku lub symbolu.

W 1961 r. w Guggenheim Museum (Nowy York) miała miejsce pierwsza z wystaw przedstawiających tendencje we współczesnej sztuce pod nazwą American Abstract Expressionists and Imagists. Określono cechy charakterystyczne różnych nurtów. Dziś kojarzonych jako prekursorów Interferance o strukturze organizacyjnej grup. Pojęcie na razie nie oznacza jakiegoś odrębnego nurtu w sztuce. Współcześni artyści wspólnie realizują projekty mające przede wszystkim sens formalny, nie nawiązujący do społecznego kontekstu ale w stałym dialogu z nim. Dopiero to osiąga pełnię zadeklarowanej twórczo grupy. Termin obejmuje strukturę organizującą ale z drugiej strony pozbawiony jest jakichkolwiek reguł formalnych z zachowaniem totalnej odrębności w niekończącym się procesie twórczym.
Namacalność powstałego Ruchu coraz wyraźniej zaznacza się na mapie współczesnego świata i wzbudza ideą duże zainteresowanie.

artinterference.com